Türkiye Sanal Havacılık Forumu

Scenery yapımından önce bilinmesi gerekenler

Offline FURKAN KAPTANOĞLU

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 472562

    • Posts: 80
Öncelikle herkese merhaba.Ben scenery yapımına başlamak istiyorum sağolsun Sunay Kılıç hocam biraz yardımcı oldu fakat ne yapacağımı bilemiyorum.Mesela Sbuilder x diye bir program varmış.Oradan başlanıp yapılıyormuş.Birde bu dosyları .dds vs. şeylere dönüştürmek var.Bu konuda bilgisi olan benle paylaşabilir mi ?(Türkiye'de bir kaç tane havalimanı yapıcam he özel çok ince detay dosyalarıda söyleyebilirsiniz) ^-^ F:)


Offline AHMET MEHMETBEYOGLU

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 296706

    • Posts: 1588
FS9 için mi yapacaksınız FSX için mi?

Ben FSX için bahsedebilirim.

Söylenecek kitaplar dolusu bilgi var. Tek bir mesajda bunları anlatmak mümkün değil ancak ip ucu verebilirim. İngilizceniz varsa oradan kılavuzunu okuyarak devam edebilirsiniz.

Havalimanı yapmak için en hızlı ve en kolay öğrenilebilecek ve en sağlam program olan Airport Design Editörle başlayın. (Ücretsiz).
http://www.scruffyduck.org.uk/ade/

Bundan başka işinize yarayacak ücretsiz programlar
Whisplacer-0.9: Objeleri yerleştirmek için
fsx_kml_110: Yol, akarsu gibi vektörleri ve landclassları oluşturmak için
FSEarthTiles: Foto gerçekçi mekanlar oluşturmak için. Doküman olmadan öğrenmesi zor ancak sağ olsun Sunay Kılıç'ın hazırladığı bir doküman var. Yeterli açıklayıcı bir doküman.
Autogen Annotator: FSX SDK içinde var. Autogenleri yerleştirmek için. Tek tek ağaç dikmekle ormanlar yapılamıyor. Çok gerekli olan bir program.

bu paketle zaten her türlü scenery yapılabilir. Bir sonraki adım kendi 3D objelerinizi yapmak.

dds. dosyası gibi temel şeyler için SDK içindek toolları kullanmanız gerekiyor ama AES gibi programlar zaten derler. Onları öğrenirken o detayları da kendiliğinden öğrenmiş olacaksınız.



« Last Edit: September 28, 2015, 14:58:10 by AHMET MEHMETBEYOGLU »