Türkiye Sanal Havacılık Forumu

yakın zamanda oyun dünyasına bu girecek

Offline HAKAN GUVEN

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 102985

    • Posts: 1253
Mantığını çok beğendim. Uçuş simulatörlerinede adapte edilmesi zor olmayacaktır ama işin ticari yönünün ağır basacağını düşünürsek popüler oyunların içinde bir parça olarak gelecektir-ki zaten yapmışlar.

TEknik altyapının acayip birşey olduğunu zaten tahmin ediyorsunuzdur. Bu kadar grafiği "realtime-gerçek zamanlı" işleyecek bir bilgisayar donanımına karşılık çok ucuz bir eğlence olmayacağı belli.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cML814JD09g[/youtube]

http://www.thevoid.com/


Offline HAKAN BAYAT

  • First Officer
  • *

  • IVAO ID: 215754

    • Posts: 943
Videoda görüldüğü gibi bir uçuş simulasyonu da mevcut, artı her türlü eğitim ve simulasyonlara da el atılacak gibi, MATRIX 'te yaşamaya başlayacağız bu gidişle  8)


Offline HAKAN GUVEN

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 102985

    • Posts: 1253
Simulatör'e adaptasyonu sanırım şöyle birşey olacak. Dikkat ederseniz, sanal gerçeklikle fiziksel gerçeklik üst üste bindirilmiş. Oyuncu yürüyor bir mekandan geçiyor, mekan sentetik olarak giydirilmiş ama ham hali mekanın içinde var. Yürürken elini uzattığında yada çarptığında sanal olarak gözlüktenten fiziksel olrak kendiside bir engele çarpıyor. Oyuncunun hareket halinde olması oyun alanını şimdilik daraltıyor ileride ne akdar büyük bir alan içine bunu adapte ederler onu bilemem. Düşünün bu oyunu stadyum ölçeğinde bir alanda oynadıklarını :)

Simulatorde aynı mantıktan yola çıkarak, boş bir kokpit ve bazı temel hareketli parçalar (örneğin gaz kolu) var ama geri kalnı , ekranlar, düğmeler, projeksiyon perde vs yok. 6DOF etkisi belki yine motion platformla verilebilir ama sanırım ağırlık çok önemli miktarda azalacağı için maliyet düşecektir, buna birde yazılım teknolojisi ile digital elektro-mekanik olarak maliyetin düştüğünüde eklersek, belki bu tip bir digital dünyanın maliyeti gerçek bir level-d simulatörden ucuza çıkabilir.