Türkiye Sanal Havacılık Forumu

Flight Assignments / Görev Uçuşları

Offline KEMAL EMRE ÖZTİRYAKİ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 399189

    • Posts: 1476
    • KEO


Merhabalar,

Bugün itibariyle yaklaşık 6 aydır aklımızda olan görev uçuşları sistemini getirmiş bulunmaktayız. Bu sisteme göre her pilota aylık olarak 1 İç Hat, 1 Dış Hat uçuş -şimdilik- atanacaktır. Bu atama tamamen rastgele olup sistem tarafından otomatik olarak yapılacaktır. Sistem tarafından uçuş, en çok uçuş yaptığınız uçakla atanacaktır. Eğer hâlâ bir uçuş yapmadıysanız (!) dilediğiniz uçakla uçuşunuzu gerçekleştirebilirsiniz.


Neden bu sistem getirildi?

Uzun zamandır aklımızda olan fakat sürekli ertelediğimiz bir sistemdi. Bildiğiniz gibi gerçek hayatta da uçuşlar havayolu tarafından verilmektedir. Sanalda bu kadar katı kurallarla işlem yapılamayacağından dolayı biz de ucundan azıcık gerçeği yakalayalım dedik. Bu sayede yine amacımız aktifliği arttırmaktır.



Uçuşları nasıl yapacağız?

Uçuşlar için ekstra bir şey yapmanıza gerek yoktur. Tek yapmanız gereken her zamanki gibi "Book Flight" menüsünden uçuşu rezerve edip vFDR ile uçuşunuzu tamamlamanızdır. Sistem uçuşunuzu otomatik olarak algılayacaktır.
 

Uçuşlarımı eksiksiz tamamladım, şimdi ne olacak?

Sistem tarafından atanılan uçuşların uçulması gerekmektedir. Her ne kadar kimseyi zorlamak istemesek de bir yerde havayolu yöneticileri olarak bizim de elimizi atmamız gerekiyor. Durum böyle olunca, uçuşlarını yapmayanlara ve sadece isimde THY'ye üye olanlara bir yaptırım olacağı gibi, uçuşlarını tamamlayanlara da bir ödül elbette olacaktır. Bu çerçevede, tamamlanan görev uçuşu başına sıralama sisteminde size ekstra puan verilecektir.


Her zaman olduğu gibi önerilerinizi ve düşüncelerinizi bize iletebilirsiniz: http://forum.thyva.com/index.php?topic=18520.0

Keyifli uçuşlar dileriz.
Tüm THYVA Ailesi Adına,
Kemal Emre Öztiryaki
Turkish Virtual Airlines
Kemal Emre Oztiryaki
IVAO Supervisor
Development Operations Support
Webmaster - Turkey


Offline OZGUR KIRAZ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 359297

    • Posts: 2184
Emre hocam. Öncelikle güzel bir düşünce hayata geçmiş, teşekkürler. Mesaj sonunda önerilere yazabilirsiniz demişsiniz ama bu konuyla ilgili bir kaç husus soracağım:
 
1- Bana, dediğiniz gibi iki tane uçuş verilmiş (birisini az önce gerçekleştirdim). Her iki uçuş için de en çok uçuş yaptığım uçak seçilmiş (ki A319, A320 ve A321 ile uçuş sayılarımın eşit olması lazım, ona dikkat ediyorum) ve bu da A321. En gıcık olduğum uçak esasında (Feelthere kullanıyorum ve gece spot görünüşte taksi ışıkları maalesef ortalığı aydınlatmıyor ve ne hikmetse bounce landing olan tüm uçuşlar bu uçakla oluyor, az önce de aynısı oldu). Sorum şu: İlla da A321 ile uçacağım bu uçuşları? LTAU için kafamda A321 planı vardı, denk geldi. LIPZ uçuşu da kafamda epeydir var ama A320 ile planlıyordum onu. Neticede aynı tip uçaklar ve bir esneklik getirilebilir bu konuda.
 
2- Haliyle iç hat uçuşlarını gerçekleştirmek dış hat uçuşlarına nazaran (LTBA-LTCI gibi Viyana'dan bile uzak noktalar istisna elbette) daha kolay. Misal, ay içerisinde ancak iç hatlara vakit bulabildik, dış hatlara imkanlar yetmedi. Bu durumda ne olacak?
 
3- Yukarıdaki örneğin bir değişiği: Ayda iki uçuş zorunlu ama atıyorum, görev harici uçuşlarla (IFR tur vb) iki uçuş yapılsa ne olacak? Neticede, amaç, hasıl olmuş olmuyor mu?
 
Saygılar.
Özgür KİRAZ
THYVA Dispatch Assistant



Offline KEMAL EMRE ÖZTİRYAKİ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 399189

    • Posts: 1476
    • KEO
Merhabalar,

1: Yukarıdaki ilk mesajda da gerçek havayollarında uçak ve tarifenin havayolu tarafından verildiğini belirtmiştim. Ucundan azıcık da olsa bu gerçekliği yakalamak istiyoruz. Bu nedenle A321 ise A319 bile kabul olmayacaktır.

2: Bu konudaki yaptırımlar şu anlık belli değil. Ama ayda 2 uçuş kimseyi zorlamayacaktır. Ekstrem durumlar (tatil, hastalık vb.) zaten anlayışla karşıladığımız durumlardır. Ucunu yukarıda da açık bırakmıştım, yine açık bırakacağım.

3: Aynı kefeye konmayacaktır. Buradaki amaç gerçeği simüle edebilmektir. Bu son şıktaki düşünceyle bu sistemin bir özelliği de kalmıyor. Uçan zaten uçar, görev uçuşu yapmasına gerek kalmaz. Uçmayan zaten uçmuyor, yine görev uçuşuna gerek kalmaz. Burada da uçana madem öyle bir ödül verelim dedik. Aylık sıralamaya etkisi büyüktür. Genel sıralamaya etkisi daha düşük olacaktır ama yine de olacaktır.
Kemal Emre Oztiryaki
IVAO Supervisor
Development Operations Support
Webmaster - Turkey


Offline ERKAN BOLUKBASI

  • Second Officer
  • *

  • IVAO ID: 299574

    • Posts: 379
Güzel bir fikir. Beni "Acaba nereye uçsam?" derdinden kurtardı. Verilen iki uçuşta daha önce gitmediğim meydanlar. Şayet buna göre atama yapıyor ise buda çok iyi olmuş.
En azından sürekli farklı yerlere uçmuş oluruz. Bu arada sistem bizim 777 i unutmasa güzel olur. Önceden 738 kullanıyordum ama 777 alınca tercihler değişti.

Sanal havacılığa çok güzel renk katıyorsunuz. Yürekten teşekkürler. :)


Offline OZGUR KIRAZ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 359297

    • Posts: 2184
Güzel bir fikir. Beni "Acaba nereye uçsam?" derdinden kurtardı.

Bu anlamda bir güzelliği olduğu kesin  :)  Genellikle tercihim, daha önce uçmadığım noktalara uçmak ya da uzun zamandır uçmadığım yerlere uçmak. Her iki uçuş da uzun zamandır uçmadıklarımdandı  :D
 
Burada, Erkan hocam da değinmiş, ben de sorayım: P4 ve daha üzeri rütbelerde (istisnalar hariç), heavy kategorisinde tip lisansı olan epey arkadaş var (ben de dahil). Uzun uçuşlar da görev uçuşu olarak gelecek mi? Malum, bugün IST-JFK uçuşu, herkesin yapabileceği bir uçuş değil. Onu geçtim, IST-LHR uçuşu bile nereden bakarsanız bakın 1.500 nm civarı sürüyor ki o bile sıkıntı oluyor çoğu zaman. Dış hatlarda, ortalama bir mesafe mi baz alınacak? Demek istediğim bu.
 
Bir de mümkünse uçak türünü, en çok uçtuğumuzdan ziyade, tip lisansına ve sefere uygun uçaklardan seçerse sistem, daha keyifli olabilir. Misal, IST-DUS uçuşunu hemen her tür uçakla yapabiliyoruz. Bazen A333 versin, bazen B77W versin ki çeşit artsın  :D
 
Saygılar.
Özgür KİRAZ
THYVA Dispatch Assistant



Offline ERKAN BAGBASI

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 445995

    • Posts: 44
Güzel bir fikir. Beni "Acaba nereye uçsam?" derdinden kurtardı.

Bu anlamda bir güzelliği olduğu kesin  :)  Genellikle tercihim, daha önce uçmadığım noktalara uçmak ya da uzun zamandır uçmadığım yerlere uçmak. Her iki uçuş da uzun zamandır uçmadıklarımdandı  :D
 
Burada, Erkan hocam da değinmiş, ben de sorayım: P4 ve daha üzeri rütbelerde (istisnalar hariç), heavy kategorisinde tip lisansı olan epey arkadaş var (ben de dahil). Uzun uçuşlar da görev uçuşu olarak gelecek mi? Malum, bugün IST-JFK uçuşu, herkesin yapabileceği bir uçuş değil. Onu geçtim, IST-LHR uçuşu bile nereden bakarsanız bakın 1.500 nm civarı sürüyor ki o bile sıkıntı oluyor çoğu zaman. Dış hatlarda, ortalama bir mesafe mi baz alınacak? Demek istediğim bu.
 
Bir de mümkünse uçak türünü, en çok uçtuğumuzdan ziyade, tip lisansına ve sefere uygun uçaklardan seçerse sistem, daha keyifli olabilir. Misal, IST-DUS uçuşunu hemen her tür uçakla yapabiliyoruz. Bazen A333 versin, bazen B77W versin ki çeşit artsın  :D
 
Saygılar.

Özgür Abiye Katılıyorum Mesela İST-ANK Uçuşu Arada 77W 343 332 333 veriliyor Bunları Sistem Tip Lisansı uymayanlarada verse sadece görev uçuşları için 321 ve 738 lerden sıkıldığım için söylüyorum :) :)



Offline AJLAN OMER SOYYER

  • First Officer
  • *

  • IVAO ID: 328523

    • Posts: 812
Yeni hayata geçirilen "görev uçuşu" sistemindeki ilk uçuşumu gerçekleştirdim. Şimdi ikincisi için dönüş yapacağım.

Sistem çok sevdim. Gerçekliğe yaklaştıran güzel bir düşünce ve uygulama. Hatta 1 ya da 3 değil 2 olması da çok ideal gibi başlangıç olarak. Sonuçta 4 uçuş ediyor. Bir ay için en az yapılması gereken sanırım bu sayıda uçuştur.

Güzel, işlevli ve eğlenceli bir uygulama. Tebrikler..


Offline KEMAL EMRE ÖZTİRYAKİ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 399189

    • Posts: 1476
    • KEO
@Erkan Bölükbaşı: Öncelikle güzel dilekleriniz için teşekkür ederiz hocam. Bu aylık sistem "en çok uçuş yaptığınız uçak" ile size atama yaptı. Önümüzdeki aylarda bunu uçuş yaptığınız uçaklar arasından random da seçtirebiliriz. Çeşitli alternatifler mevcut.

@Özgür Kiraz: Şimdilik sınırlandırma gibi bir işlem yapmadık. Random olarak atama yapıldı. Örneğin 77W ile atama yapılacaksa Fransa da gelebilir Tokyo da Sao Paulo da. Zaten çoğunlukla B77W ile uçak pilot, yine çoğunlukla uzun uçuş yapıyor demektir. Dolayısıyla bir problem olacağını sanmıyorum. Çok ekstrem durumları zaten hep anlayışla karşılamışızdır. Bize ulaşır yapamayacağını gerekirse farklı bir atama yapılmasını istediğini söyler, biz de ona göre bir karar alırız.

Tip uçaklarından birini vermesi bir yerde sıkıntı yaratabilir aslında. Şimdi siz yazınca fark ettim. Şimdi gidip A310 ile atama yaparsa tipte var diye biliyorsunuz ki bu uçakları kimse kullanmıyor. Açıkçası A310 yapan bir firma var mı onu bile bilmiyorum. Pilotlar bu konuda sıkıntı yaşayabilir.

@Erkan Bölükbaşı: Tip lisansı yoksa bu uçaklarla uçuş rezervasyonu yapamaz pilot. Dolayısıyla bu şekilde bir atama belki dışarıdan bakıldığında "çeşitlilik" olarak görünse de, içeriden pilotu zorlayabilir. Airbusın A sını bilmeyip B738 ve B77W ile uçan pilota A343 versek sanırım biraz afallar ve bu şekilde bir uçakla uçmaya zorladığımız için bize de içerlenebilir. :)



Kemal Emre Oztiryaki
IVAO Supervisor
Development Operations Support
Webmaster - Turkey


Offline OZGUR KIRAZ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 359297

    • Posts: 2184
Bu aylık sistem "en çok uçuş yaptığınız uçak" ile size atama yaptı. Önümüzdeki aylarda bunu uçuş yaptığınız uçaklar arasından random da seçtirebiliriz. Çeşitli alternatifler mevcut. Tip uçaklarından birini vermesi bir yerde sıkıntı yaratabilir aslında. Şimdi siz yazınca fark ettim. Şimdi gidip A310 ile atama yaparsa tipte var diye biliyorsunuz ki bu uçakları kimse kullanmıyor. Açıkçası A310 yapan bir firma var mı onu bile bilmiyorum. Pilotlar bu konuda sıkıntı yaşayabilir.

Zaten bu kısmı yeterli. Demek istediğim de bu idi. Devamlı A321, bir yerde sıkabiliyor. Hem diğer uçaklar da üvey evlat muamelesi görmekten bu şekilde kurtulabilir  :))  A310'u ben de merak ediyordum, kimse kullanıyor mu diye, kullanmıyormuş. Belki de kaldırabilirsiniz bu uçağı, zira sırf kargo için kullanılıyor.
Özgür KİRAZ
THYVA Dispatch Assistant



Offline ERKAN BAGBASI

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 445995

    • Posts: 44
Siz bilirsiniz Hangi Daha kolayınıza gidiyorsa :) dediğinde doğru kemal abi ozaman airbus a320 ailesi uçmaya devam 2500 saat olana kadar kim öle kim kala :)