Türkiye Sanal Havacılık Forumu

TR SOP 2015 TURU

Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106
Sevgili arkadaşlar,
2015 SOP turu hazırlanırken amaçlanan  turun en basitten yavaş yavaş ilerleyen bir tempoyla seviyesini yükseltmek ve  bu arada da simgesel olarak HVK pilotlarının HO son sınıftan başlayarak ilerleyen pilotluk aşamalarını bir nebze de olsa yansıtmaktı. Bu bağlamda ( henüz çok fazla uçan pilot olmadığı da göz önüne alınarak) bu turun hem bir eğitim  hem de beraberce uçuş zevki verecek bir etkinlik haline dönüşmesi amacıyla haftanın belirli bir günü beraberce uçulması teklifini yapmak istiyorum. Mutlaka ki herkesin uygun zamanını ayarlamak mümkün olmayabilir ama belirli bir gün ve saat saptadığımız taktirde olabilen katılımla, toplu uçuş gerçekleştirebiliriz. Tur manuelinde tarif edilen uçuş planını kısa bir brifingle netleştirdikten sonra, beraberce  uçuşu gerçekleştirebiliriz.
Bu fikre sıcak bakan veya önerisi olan arkadaşların bu topik altında fikirlerini belirtmelerini rica ediyorum.
Burada oluşturabileceğimiz sinerjinin,  beraberce daha başka etkinlikler için de yol gösterici olacağına inanıyorum.
şimdiden teşekkürler


Offline SERHAT AKTAN

  • Second Officer
  • *

  • IVAO ID: 463712

    • Posts: 326
    Jekfer hocam selamlar

    Hocam öncelikle cok guzel bir program olmustu ellerinize emeginize saglik, bu konuda ilk konusmak bana dusmez belki fakat bence tur asiri profesyonel ucaklarla ve isin ehli instrument(mesela TACAN - VORTAC yaklasmalar Esenboga calisma sahalari) egitimi almis kisilerin sadece yapabilecegi turden olmus. Tur cok güzel dediginiz gibi ho mezunlari icin harika bir plan. Fakat fsx kullanicilarinin sürekli sikayeti olan fs-crash gibi bir sorun nedeniyle 3-4 saatlik uzun mesaakatli bir ucus planlaması ve brifingi gerektiren ucuslarda sıkıntı yaratıyor. Yani elestiri olarak degilde bana bazi bacaklar biraaz uzun gibi geldi. Acaba revize etme sansiniz nedir?

     Inanin ki ucmayi isteyen bir kac arkadasi bende taniyorum fakat takdir edersiniz ki bu tür egitimler icin IVAO nun Spec Ops veya özel olarak hazirlanan egitim dokumanlari haric saglanamiyor. Bunun harici degisik ucaklarin bu yaklasmalari saglayabilecek altyapisi olmali ki freeware hakeza payware ucaklarda bile ayri egitim demek. Bunlar olursa zaman buldukca sizlere hem atc hemde pilot olarak katilmayi ben ve arkadaslar isteriz, saygılarımızla hocam
Serhat Aktan
Training Coordinator - Turkey


Offline KIVILCIM KORKMAZ

  • Private Pilot
  • *

  • IVAO ID: 324349

    • Posts: 155
güzel bir düşünce. hvk leri öğrencilerinden bahsetmişken ilk bacağıda yalova meydanda planör uçuşu olarak değiştirsek ne kadar güzel olurdu :)

ben varım bu toplu uçuşlar yapılırsa.
BUH404
C1&PP


Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106
Serhat Hocam,
herkesin bu konuda fikir beyan etme şansı tabii ki var, zaten amaç da bu sinerjiyi yaratabilmek. Bu anlamda her üyemizin görüşü son derece önemli.. Sizlere de vakit ayırıp , bu ilgiyi yansıttığınız için ayrıca teşekkürler.
Kullanılacak uçak tiplerine ve belirlenen irtifa ve hızlara bakıldığında 3-4 saat sürecek uçuş olmayacağını düşünüyorum. ayrıca - bildiğim kadarıyla fsx problemleri genelde kalabalık etkinliklerde oluşuyor. Uzun olduğunu düşündüğünüz bacaklar konusunda ne yapılabilir tur yönetimi açısından , ben tam olarak bilemiyorum...ama dediğim gibi sorunlu gördüğünüz bacakları tekrar irdeleyebiliriz..
Eğitim konusuna gelince, benim belirtmeye çalıştığım da bu zaten.. beraberce uçuş imkanı ve ön brifing zaten eğitimin esasını oluşturuyor. Yani hem kendimizi geliştirip, hem de turu uçabiliriz beraberce..Bu turda kullanılan uçaklar zaten freeware ve çok detaylı değiller (çoğu gerçekte de öyle). Yani, standart bir 738 sanal pilotu emin olun çok daha fazla prosedürle  ve FMC v.s gibi planlama unsurlarıyla boğuşuyor. Askeri uçuş prosedürleri aslında çok daha basit ve kesin kurallara oturtulmuş. En azından müşteri memnuniyeti kaygısı ve "tracker puanımı kesti" korkusu yok  ;) (Onun zevki başka tabii ki).Burada haklı olarak göz korkutan tek bacak bence Akıncı- Esenboğa prosedürleri ( tamamı gerçek prosedürlerden alıntıdır) ama o da okadar net ki aslında, biraz inceleyince çok zevkle uygulanabilir. Yani kısacası, bu turda kullanılan uçaklar emin olun bir PMDG den 10 kez daha az eğitim gerektirir (bizim kullandığımız simülatörler açısından/ Falcon4 v.s. tabanlı savaş simülasyonları için son derece haklısınız).

Kıvılcım Hocam,
Aslında güzel olurmuş gerçekten ama bunu bu tura ekleyebileceğimizi sanmıyorum ( uçulmuş ve onaylanmış bacaklar açısından). Ama bu gurup uçuşları oluşabilirse, belki gayrı resmi olarak bir bonus uçuş gecesi düzenleriz sizin ve diğer planör tutkunlarının da yardımıyla.. Zaten 3 kişi olduk gibi :D

Görüşleriniz için tekrar teşekkürler..


Offline FIRAT BİŞKİN

  • Administrator
  • *
  • We Are Turkish Airlines, We Are Virtually Yours

  • IVAO ID: 346358

  • Discord ID: #6280

    • Posts: 2469
    • ..::F1R4T::.. | Fırat Bişkin'in Günlüğü ve Güncel Bilgi Paylaşım Bloğu
Harika olur...

Ben de müsait olduğum sürece katılmak isterim. Bence hafta sonları Cumartesi + Pazar olmak üzere haftada 2 akşam toplaşıp uçabiliriz. Uçamayanlar telafisini hafta içi de yapabilir.



Offline SERHAT AKTAN

  • Second Officer
  • *

  • IVAO ID: 463712

    • Posts: 326
    Jekfer hocam o halde bir ara katilmak isteyenlerlede birlikte sizle görüselim müsait olunca, hem kısa bir tanisma olur hemde turdaki ucaklar, yaklasma prosedurleri, belki bizim sorularimiz veya önerdiginiz yazilimlarin bir listesi olabilir onlari sizden almis oluruz.
Serhat Aktan
Training Coordinator - Turkey


Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106
Arkadaşlar,
19Haz-05 Tem arası Istanbul dışında olacağımdan, uçuş için gerekli ortam mevcut olmayabilir  ama TS imkanı mevcut.
Bu nedenle bu hafta içerisinde bir  (veya 2) akşam TS de buluşup, brifing/tanışma  sonrasında bacak uçuşu gerçekleştirebiliriz.
Sonraki periyotta  da uçamasam da TS de sizlerle beraber olabilirim.
Uygun gün ve saatler konusunda bilgi bekliyorum...


Offline FIRAT BİŞKİN

  • Administrator
  • *
  • We Are Turkish Airlines, We Are Virtually Yours

  • IVAO ID: 346358

  • Discord ID: #6280

    • Posts: 2469
    • ..::F1R4T::.. | Fırat Bişkin'in Günlüğü ve Güncel Bilgi Paylaşım Bloğu
Hafta sonları vakit ayırabilirim Albayım.



Offline KIVILCIM KORKMAZ

  • Private Pilot
  • *

  • IVAO ID: 324349

    • Posts: 155
24 haziranda türkiyeye dönüyorum o vakitten sonra bende uygunum.
BUH404
C1&PP


Offline SERHAT AKTAN

  • Second Officer
  • *

  • IVAO ID: 463712

    • Posts: 326
     Hocam benimde program 27sine kadar dolu. Eger herkese uygunsa 28 inde toplanalim tsde? Orada daha detayli konusabiliriz ki bence bu guzel planlamaya katilanlarda daha olacaktir bence  :)
Serhat Aktan
Training Coordinator - Turkey