Türkiye Sanal Havacılık Forumu

29 EKIM 2015 / HVK SAYGI UCUSU

Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106
29 Eki 2015 tarihinde değişik tiplerde,  askeri uçakların katılımıyla kısa bir "ANITKABIR SAYGI UCUŞU" düzenlemek istiyoruz.
Uçuş her tip askeri uçakla yapılabilecek olup; katılmayı düşünen pilotların  bu konu altında uçak tipi belirterek verecekleri bilgi ışığında
rota ve slot  planlaması yapılacaktır.

kırımsız uçuşlar...


Offline FIRAT BİŞKİN

  • Administrator
  • *
  • We Are Turkish Airlines, We Are Virtually Yours

  • IVAO ID: 346358

  • Discord ID: #6280

    • Posts: 2469
    • ..::F1R4T::.. | Fırat Bişkin'in Günlüğü ve Güncel Bilgi Paylaşım Bloğu
Perşembe akşamı ek mesai vs. olmaz ise F-16 ile katılmak isterim.
HVK013



Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106

Offline BERK COLAKOGLU

  • First Officer
  • *
  • Night Owl

  • IVAO ID: 355805

  • Discord ID: 6731

    • Posts: 903
Berk Çolakoğlu
355805
Paket olmassa SF260 ile katılacağım.

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Even the darkest night will end and the sun will rise..."
Victor Hugo


Offline ONDER BILGIN

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 290384

    • Posts: 60
Hocam bir problem çıkmaz ise helikopter trafik olarak katılabilirim.


Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106
Uçuşlarda tek uçak geçişi yapmamak için  bir önerim var, fikirlerinize göre hareket edelim..
uçak tip ve süratlerine göre her tipe ayrı bir ETD verelim, buna göre bir pilot birden fazla tiple geçiş yapabilsin..
örn.   SF260 ETD 1900Z/ HELI ETD 1930Z/ FIGHTER JET ETD 2000Z.... gibi


Offline BERK COLAKOGLU

  • First Officer
  • *
  • Night Owl

  • IVAO ID: 355805

  • Discord ID: 6731

    • Posts: 903
Uçuşlarda tek uçak geçişi yapmamak için  bir önerim var, fikirlerinize göre hareket edelim..
uçak tip ve süratlerine göre her tipe ayrı bir ETD verelim, buna göre bir pilot birden fazla tiple geçiş yapabilsin..
örn.   SF260 ETD 1900Z/ HELI ETD 1930Z/ FIGHTER JET ETD 2000Z.... gibi
Jekfer Ağabey arkadaşlar da kabul ederlerse bu seneki uçuşu heli veya Light uçaklar ile icra edelim.
"Even the darkest night will end and the sun will rise..."
Victor Hugo


Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106
evet olabilir Berk, zira Akıncı kalkışlı Anıtkabir uçuşu son derece kısa ...


Offline JEKFER GOKPINAR

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 213270

    • Posts: 1106
Bu akşam yapılacak etkinlik içerisinde Anıtkabir saygı geçişi için rota bilgileri aşağıdaki gibidir. Uçuş öncesi buluşma kanalı HVK_CC dir.  benzer tiplerle beraber uçacak pilotlar kendi slotlarını planlamalıdırlar.
Katılacak tüm pilotlara iyi uçuşlar dileriz..

KALKIŞ MEYDANLARI:

F16 /F4/F5/T38 /KT1T //LTAE AKINCI HÜ
SF260/C172/HELI //LTAB GÜVERCINLIK
C130/CN235 //LTAD ETIMESGUT

ROTA

Kalkışı müteakip,
ATC kontrolü altında görerek şartlarda BAG VOR(6500ft) intikal ve bekleme,
ATC izniyle ANITKABİR Geçiş rotası giriş noktası (WPAK1/AGL+1000ft ) intikal,
DCT Çıkış noktası WPAK2 'ye AGL+500ft irtifada ANITKABİR geçişi 
olarak icra edilecektir. WPAK2 sonrası, trafikler ATC kontrolü altında iniş meydanlarına devam edeceklerdir.

WPAK1/ 39*57' N - 32*48' E (gırış noktası)
WPAK2/ 39*52' N - 32*53' E (çıkış noktası)

USULLER:
-askeri jetler uygun minimum süratle geçiş icra edeceklerdir.
-benzer tipte birden çok uçağın katılımı durumunda yakın formasyon uygulanabilir (sol echelon/2-3-4- no lar liderin sol kanadında).  Nakliye uçakları ise trail (iz) formasyonda ardarda yakın konumda uçabilirler..
-yukarıdaki kalkış meydanları kısıtlı zamanı olan ve birden çok uçuş yapmak isteyen pilotlar için belirlenmiş olup, dileyen pilotlar Ankara dışındaki meydanlardan kalkarak intikal ve saygı uçuşu yapabilirler. Bu durumda etkinlik saatleri içinde varış saati planlaması pilot/ların sorumluluğu altındadır. Bu durumda Ankara TMA içerisinde ilk varış noktası BAG VOR olacak şekilde planlama yapılmalıdır.
-Mevcut trafik yoğunluğuna göre, BAG için serbest kılınmadan önce ATC tarafından bekleme verileceği göz önüne alınmalı ve ilgili çhartlar hazır bulundurulmalıdır.


FORMASYON UÇUŞLARI HAKKINDA GENEL BILGILER (EĞİTİM NOTLARI/Ahmet MEHMETBEYOĞLU-TRSOC/2010)

Temel Bilgiler ve Kurallar
•   1 nm içerisinde ve aynı seviyede (-/+ 100 ft) olan uçaklar yakın (close/tight formation) formasyon oluşturur.
•   3 nm içerisinde ve 1000 ft’e kadar ayrım olan uçaklar (loose/extended fromation) gevşek formasyon oluşturur.
•   Bir formasyona katılan uçak sayısı ne olursa olsun temel olarak her biri 2 uçaktan oluşan elementlerden (birimlerden /unsurlardan) meydana gelir.
•   Bir elementi oluşturan birinci uçak “kanat lideri” (wingleader), ikinci uçak “kanat adamı” (wingman) olarak adlandırılır.
•   Her kanatadamı bulunduğu elementin kanat liderine, her kanat lideri bir üst formasyon elementine göre uçuşunu düzelemelidir.
•   Her uçak formasyon içerisindeki slotuna göre iç callsign alır. Şahin 11, Şahin 12,…Şahin 14 gibi.
İletişim
•   Formasyona dahil olan uçaklar tek uçak olarak kabul edilir ve rapor verir.
•   Sadece Lider squawk (mode C) yayını yapar.
•   Geniş formasyon uçarken sonuncu uçak squawk yayınlayabilir. Squawk yayını yapacak son uçak için ilk 2 digit liderinki ile aynı son iki digit “00”olmalıdır.  Örnek: Lider “1454” ise son uçak “1400” yayınlar.
•   Sadece lider ATC ile irtibat kurar, diğer uçaklar kanalı dinler.
•   ATC ile ilk temasta Lider, uçak sayısını ve formasyon tipini rapor eder. (close/loose)
•   Unsurlar birbirleri ile whisper’dan haberleşirler. İletişim kurulması gerektiğinde kanalı meşgul etmemek ve ses karışmasını engellemek amacı ile iletişim kısa ve net amacına uygun olmalıdır.
•   Lider kanal değiştireceğini rapor eder ve akabinde kanalı değiştirir.
•   Kanala dahil olan uçak slot numarasını söyler, sadece numarayı söylemek yeterlidir. 1,2,3,4 gibi, böylece lider yoklama alır.
•   Lider sürekli ve düzenli olarak HIZ, VEKTÖR, YÜKSEKLİK ve GÜÇ bilgilerini grubuna rapor eder.
Uçuş Öncesi Briefing
Lider uçuş tipi, yüksekliği ve hızı hakkında uçuş öncesi brifing verir. Bilgiler tüm uçuş için geçerli olabileceği gibi her bacak için ayrı ayrı olabilir.
Taxi
Unsurlar eş zamanlı yada sırayla peş peşe taxi yaparlar.
Kalkış
Unsurlar eş zamanlı yada peş peşe sırayla kalkış yaparlar.
Ayrışma ve Birleşme
Lider, önceden nerde ve ne zaman birleşileceği veya ayrışılacağı bildirir.



Offline SERHAT AKTAN

  • Second Officer
  • *

  • IVAO ID: 463712

    • Posts: 326


     Jekfer abi ellerinize sağlık, harika olmuş dökümantasyon. Öyle umuyorum ki katılım yüksek olacak bu kadar hazırlıktan sonra.

     Hocamızın verdiği koordinatları dilerseniz FSX-FSX9 hatta P3D nin internal navigasyonuna girebilmek için simulatorunuzdeki açılış penceresinden Flight Planner a tıklayıp kalkış ve varış meydanından sonra herhangi bir yere Waypoint işareti atıp, işaretlediğiniz Waypoint i Edit kısmı ile yeniden koordinatlandırabilirsiniz.

   

WPAK1/ 39*57' N - 32*48' E (gırış noktası)
WPAK2/ 39*52' N - 32*53' E (çıkış noktası)



        Yukarıda belirtilen noktalar için o koordinatları girdiğiniz zaman Waypoint iniz oraya kayar. Çıkış noktası içinde aynı işlem yapılır. Böylelikle manual bir şekilde GPS inize eklemiş olursunuz. Alternatif olarak en olmadı ANK NDB(356.000) Anıtkabire çok yakındır. Lokalizasyonu yaklaşık olarak AnkaMall civarındadır. ANK NDB sinin yaklaşık 1 mil güneyinde ise Anıtkabir lokalizedir. Dilerseniz direkt ANK NDB sini bile baz alabilirsiniz.



   Bu uçuşu daha keyifli bir hale getirmek için önceki bir etkinlikte kullanılan Melih hoca tarafından yapılmış olan Ankara şehir senaryosunun linki;

   http://www.mngva.com/download/scenery/Ankara_Capital_V1.0.rar

     Bu linkte başta Anıtkabir(Aslanlı yol, müzeler içinde) Kocatepe Camii, Armada, Hazine, Sabancı, Tekel gibi temel bazı yapılar gerçek koordinatlar baz alınarak hazırlanmış. FS9 için yapılmış fakat FSX te denedim herhangi bir problem yok. Addon Scenery e ekleyip kullanabilirsiniz. Böylelikle görsel temasta bir yapıyla uçuş icraa edilir. 

     BAG öncesi Ankara Terminal Saha DHMİ Dökümantasyonlarında da geçen FL120 tahtidi var fakat zaten Jekfer hocam açıklamış, 6500-5500ft BAGLUM da olacak dolayısıyla herhangi bir tahtid yoktur. İniş pisti 03 olursa ve şayet inen trafiklerin sayısı çok olursa BAG öncesi dileyenler 4A 4B 4C veya 4D çalışma sahasında beklemeye girebilir, dileyen olursa da bulunduğu pozisyonda, ZIR Akıncıda veya başka bir yerde hold a girip çalışabilir. Trafikler azaldığı zaman IFR trafikler gecikmeye alınacak ve Anıtkabirde uçuşlara müsaade verilecektir.

    Bu güzel dökümantasyon için Jekfer abiye ve event için Event departmanına teşekkürler. Umuyorum ki kalabalık ve görsel olarak harika bir etkinlik olur. IVAO Interface ile Akıncı veya Esenboğa kuleden bol bol fotoğraf almayı planlıyoruz.

    Akşam görüşmek dileğiyle, herkese iyi bayramlar  F:)
Serhat Aktan
Training Coordinator - Turkey