Türkiye Sanal Havacılık Forumu

EVENT CHECKLIST

Offline FIRAT BİŞKİN

  • Administrator
  • *
  • We Are Turkish Airlines, We Are Virtually Yours

  • IVAO ID: 346358

  • Discord ID: #6280

    • Posts: 2469
    • ..::F1R4T::.. | Fırat Bişkin'in Günlüğü ve Güncel Bilgi Paylaşım Bloğu


1) ATC ile ilk teması yapmadan önce Kalkış meydanının ATIS'ini mutlak not alın. ATC ile temasa geçtiğinizde information bilgisinin alındığı teyit edin. Örneğin: "THYXXX information Delta on board"

2) Varış meydaninin METAR'ını not edin.

3) Kalkış ve Varış chartları ve enroute (Ground, Approach, SID, STAR) chartları yanınızda olsun, yoksa http://www.ivaotr.org adresinden indirin.

4) Varış meydanındaki chartlarda bulunan HOLD noktalarını tespit edin ve HOLD yapmaya, HOLD"da alçalmaya hazırlıklı olun.

5) HOLD'lara sadece fixlerden girilip çıkılacağını ASLA unutmayın.

6) Tam olarak pushback ve çalıştırmaya hazır olmadan pushback istemeyin. Pushback clearence verildikten sonra hemen pushback'e başlayın. Meydan kalabalık olacağından long pushback, short pushback kavramlarını bilin.
Pushback Clearence'ini readback ederken ATC ile lüzumsuz konuşmalar yapmayın! "THYXXX Cleared pusback & Start up, will advise when ready taxi" gibi uzun cümleler kurmayın kısa ve öz konuşun. "Push & Start approved THYXXX" yeterlidir.

7) Taxide önünüzdeki trafikle gerekli mesafeyi koruyun (bir uçak boyu) ve taxi süratiniz 20 knot'i geçmesin!

8) Kalkış için hold noktasına geldiğinizde kalkış için tam hazır olun, kalkış talimatı verildikten sonra oyalanmayın hemen kalkışa başlayın.

9) TWR, sizi DEP devrettiğinde yine kısa konuşmaya gayret edin. Örneğin; "THYXXX on departure" yeterlidir. Tırmanma varyonuzu iyi ayarlayın eğer kullanılan pist 35R ise ve SID'de YAA1K ise YAA'yi en az FL140'da geçecek şekilde planlama yapın. Planınızda örneğin YAA1K SID'i var ve size Clearence bu şekilde de verilmiş olsa ATC size DIRECT bir nokta verdiğinde artık SID uygulamasının ortadan kalkacağını bilin. Aynı şekilde ATC tarafından gelen OPEN CLIMB/DESCENT talimatı ile prosedürel seviye tahditleri ortadan kalkar ve ATC'nin verdiği seviye tırmanılır veya alçalınır.

SID veya STAR chartlariniz yanınızda yok ve/veya uygulamasını bilmiyorsanız uçuş planına mutlak "RMK/NO SID&STAR" diye remarks bölümüne yazınız.

10) Transition Altitude üzerinde QNH 1013, 29,92" ,Transition Level altında mahalli QNH'i bağlamayı unutmayın.

11) İniş talimatı verildiğinde örneğin; "THYXXX Clear to land rwy 03R wind 040/12" dendiği zaman "Cleared to land rwy 03R wind 040/12, will report rwy vaceted THYXXX" diye uzun uzun konuşmayın sadece "Cleared to land THYXXX" demeniz yeterlidir, iniş pistini terk ettikten sonra "rwy vaceted THYXXX" dersiniz.

12) ATC'ler ile private channel'den muhaberat yapmayın!

13) Bir uçuş sırasında sadece kendiniz olduğunu düşünmeyin ve sabırlı olun, radyoyu iyi dinleyin, verilen talimatları kaçırmayın ancak verilen talimatı anlamazsanız ASLA TAHMIN YURUTMEYIN ATC "say again" deyin.

14) ATC'lerin verdiği talimatlar üzerine tartışmayın sadece uygulayın, lüzumsuz tüm konuşmalardan kaçının. Eğer text mod'da iseniz geç cevap alabileceğinizi hesaba katın.

15) ATC konuşmaları sırasında araya girmeyin, boşluk bekleyin. Örneğin ATC bir trafiğe "Turn left hdg 330 Clear ILS 36R" dediyse siz hemen araya girmeyin zira talimat verilen uçak readback yapacaktır, bekleyin readbackden sonra konusun. Konuşurken mic butonuna basın konuşmanız tam bitsin ondan sonra elinizi kaldırın butondan.

16) Hızlı ve ağzınızda yuvarlayarak ne kadar iyi pilot olduğunuzu ve ne kadar iyi İngilizce bildiğinizi gösteremezsiniz. Yavaş ve Temiz Konusun…
« Last Edit: October 13, 2016, 22:26:43 by FIRAT BİŞKİN »