Türkiye Sanal Havacılık Forumu

Boeing 737 serisi ile ilgili sorunlar.

Offline MEHMET DİNÇ

  • Moderator
  • *

  • IVAO ID: 451040

    • Posts: 683
Selamlar
Uzun süredir THYVA foruma üyeyim.Aramıza sürekli yeni arkadaşlarımı katılıyor.Bende aklımdan bir fikir geçerek Boeing serisinde aldıgımız hataların resmini buraya koyup altına sorunun neyden kaynaklandıgını yazarak , hem yeni arkadaşlar için hemde diger üyelerimiz için bilmedigimiz ,uçarken hatayı alıp  ,sorunun ne oldugunu bilmedigimizde burada paylaşarak birbirmize yardımcı olabiliriz diye düşündüm .İlk benden olsun



off sched descent hatası

resimdeki FLT ALT(Cruıse irtifamızı set etttigimiz bölüm ) deki ucus seviyesine ulaşmadan tekrar alçalmaya başlarsak bu uyarıyı alırız.Yani uçuş irtifamızı 28.000 feet planladık ve overhead panele set ettik , fakat 28.000 feete ulaşmadan tekrar alçalmaya başlarsak bu uyarıyı alırız.

Saygılarımla.
Mehmet Dinc
Training Advisor  1- Turkey
IVAO HQ Pilot
International Virtual Aviation Organisation


Offline BERK BINGOL

  • Administrator
  • *

  • IVAO ID: 118588

    • Posts: 1442
    • THYVA
Hatanın nedenini tahmin etmek yerine QRH'e bakmalıyız.
Berk Bingol
Assistant Director - Turkey
Member of Board of Directors - Turkish Virtual Airlines
http://tr.ivao.aero | https://thyva.com


Offline MEHMET DİNÇ

  • Moderator
  • *

  • IVAO ID: 451040

    • Posts: 683
Berk abi merhabalar mutlaka dedigin gibi prosedurlere uygun olarak fcom ,QRH  a bakmalıyız.Benim düşüncem sadece birbirimiz arasında paylaşmaktı..
Mehmet Dinc
Training Advisor  1- Turkey
IVAO HQ Pilot
International Virtual Aviation Organisation


Offline FARUK ISIK

  • Captain
  • *
  • Fly Safe

  • IVAO ID: 261844

    • Posts: 1263
737NG ile alakalı bir sorum olacak, yeni başlık açmak yerine buradan devam edeyim dedim.

1.737NG uçuşlarında Thrust Reduction Alt ve Acceleration Alt olarak hangi irtifaları kullanıyoruz ? (Noise Abt. aksini belirtmedikçe )  (THYVA olarak )

2.Kalkışta aksi belirtilmedikçe LNAV yada HDG arm edilerek mi yoksa edilmeden mi kalkıyoruz ?  (THYVA olarak)

Sessizliğin kanatları ..


Offline BERK BINGOL

  • Administrator
  • *

  • IVAO ID: 118588

    • Posts: 1442
    • THYVA
1. Soru = 1,000 feet.

2. Soru = LNAV arm ediyoruz.
Berk Bingol
Assistant Director - Turkey
Member of Board of Directors - Turkish Virtual Airlines
http://tr.ivao.aero | https://thyva.com


Offline FARUK ISIK

  • Captain
  • *
  • Fly Safe

  • IVAO ID: 261844

    • Posts: 1263
Berk Kaptanım,

NAPD 1000 - 3000 konfigürasyonundayken 737 ile 5 flap kalkışlarında 3000 feet gelmeden V2 + 15 süratine ulaşıyoruz malum. Flap Retraction tablosuna göre V2+15 geldiğinde Flap 1'e geçilebilir ama birde NAPD 3000 feet Acceleration Height kıstasımız var. Burada biraz kafam karıştı benim. NAPD 1000 3000 ile kalkarken 3000 feet gelmediği halde V2 + 15 yada V2 + 20 geldiyse sürat olarak, Flap 1 'e geçilebilir mi ?

Emniyetli uçuşlar. 
Sessizliğin kanatları ..


Offline BERK BINGOL

  • Administrator
  • *

  • IVAO ID: 118588

    • Posts: 1442
    • THYVA
Flap retraction tablosu ile NADP tamamen birbirinden farklı şeyler. İlişkilendirmek yanlış olur. mevcut konfigurasyonu muhafaza etmelisin.
Berk Bingol
Assistant Director - Turkey
Member of Board of Directors - Turkish Virtual Airlines
http://tr.ivao.aero | https://thyva.com


Offline FARUK ISIK

  • Captain
  • *
  • Fly Safe

  • IVAO ID: 261844

    • Posts: 1263
Bilgiler için teşekkürler kaptanım..
Sessizliğin kanatları ..