Türkiye Sanal Havacılık Forumu

VMC changing to IMC conditions metotları

Offline CAN SARAC

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 502081

    • Posts: 23
Merhabalar, geçen gün teknik bir video izledim normalde kaydediyorum daha sonra ulaşmak adıa ama şu anda bulamadığım için buraya yazıp doğrusunu-yanlışını öğrenmek istedim;

Hava şartları VMC iken IMC'ye dönmesi durumunda propeller itkili sabit kanatlı ufak uçakların(c172, Sr22 gibi) stall hızına yakın bir hıza gücü tamamen kapattıktan sonra full flap ve tamamen yukarı ayarlanmış elevator trim ile yavaş ve kontrollü bir şekilde orbit çizerek bulutların altında VMC şartları var mı diye kontrol ediliyor(muş).

Radar altitude olan bir uçakta gerçek hayatta denenebilir diye düşünüyorum ama sizce uygulanabilirliği nedir? A2A C172 ile simde denediğimde gerçek uçaklardakine benzer bir etki yaratıyor, throttle kapatıp full flap açtıktan sonra trimi yukarıya çektiğinizde Best gliding speed e yakın bir hızda kendiliğinden sol orbit çizmeye ve yavaşça descente başlıyor.

Eğer gerçekten böyle bir teknik var ise ismi nedir ve arazi durumunu easyVFR gibi bir EFB ile takip ettiğimiz durumlarda uygulanabilirliği var mıdır?

« Last Edit: November 01, 2016, 10:06:53 by CAN SARAC »


Offline SERDAR ÖZDEN

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 522050

    • Posts: 69
Bahsettiğiniz tarzda bir uygulama çok tavsiye edilmemekle beraber uçtuğu araziden gerçekten çok olduğu takdirde ve dediğiniz gibi radar altimetresi eşliğinde uygulanabileceğini değrerlendiriyorum. Ama dediğim gibi arazi den çok emin olmalısınız yada MOCA irtifasında kadar alçalmayı düşünebilirsiniz.

Istemeden alet şartlarına girdiğinizde içinde bulunduğunuz hava şartlarının da kötüleşeceğini hava akımlarının şiddetlendiğini de öngördüğünüz takdirde stall speed e yakın bir hızda uçmanızda sizin için çok daha büyük tehlikelere yol açabilir, bu yüzdn sürati sabit tutmak hatta arttırmak düşünülebilir. Yine uçtuğunuz hava aracının buz önleme sistemleri alet şartlarında uçmaya elverişli olması gerekmekte.

Örnek verdiğiniz hava aracı sınıfı göz önünde bulundurulduğunda en akla yatkın olan uygulama yine arazi şartları göz önüne alınarak 180 derece dönüş yaparak çıkmayı beklemektir, eğer yine kendinizden emin değilseniz veya 180 derece dönüşle dahi çıkamadıysanız en yakın ATC veya GUARD kanalından MAYDAY çağrısı yaparak yardım istemeniz alet şartlarında geçireceğiniz süreyi kısaltıp buzlanma şartlarında olabildiğince az etkilenmenize yardımcı olacaktır.

Istemeden alet şartlarına giriş ile ilgili havacılık tarihinde bir çok dramatik kaza ve bunla ilgili bir çok makale internette bulunmakta, hepsinde bir numaralı tavsiye bu kendinizi bu durumuna hiç sokmamanız eğer istemeden başınıza geldiyse ise 180 derece dönüş dışında manevralardan kaçınılması, mümkün olduğunca düz uçulması, alçalma bir yana eğer mümkünse tırmanış yapılması tavsiye edilmekte.

Ama ilk başta dediğim gibi eğer uçtuğunuz araziden eminseniz ve alet şartlarında uçmaya elverişli değilseniz 180 derece dönüşten sonra son çare olarak denenebilir ve belki hayatınızı kurtarabilir.

Serdar Ozden
Real CPL(H+A) Holder
IVAO HQ Pilot
IVAO Training Document Advisor 4
Turkey Training Assistant Coordinator


Offline VURAL CAVUSOGLU

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 132871

    • Posts: 1528
Radar altitude olan bir uçakta gerçek hayatta denenebilir diye düşünüyorum ama sizce uygulanabilirliği nedir? A2A C172 ile simde denediğimde gerçek uçaklardakine benzer bir etki yaratıyor, throttle kapatıp full flap açtıktan sonra trimi yukarıya çektiğinizde Best gliding speed e yakın bir hızda kendiliğinden sol orbit çizmeye ve yavaşça descente başlıyor.

Türkçe'nin ve imla kurallarının bu kadar uyumlu kullanılabileceğini hayal bile edemezdik.


Offline BERK BINGOL

  • Administrator
  • *

  • IVAO ID: 118588

    • Posts: 1442
    • THYVA
Ben böyle bir teknik duymadım. VFR bir uçuşta VMC şartları muhafaza etmek zorundasınız. Buluta gireyim, bir bakayım demek hatalı olur ki zaten VFR uçuşun hangi şartlar altında yapılması gerektiği çok açık şekilde belirtilmiş. Görerek şartlar altında bir alçalma yapılması gerekir.
« Last Edit: November 02, 2016, 02:05:54 by BERK BINGOL »
Berk Bingol
Assistant Director - Turkey
Member of Board of Directors - Turkish Virtual Airlines
http://tr.ivao.aero | https://thyva.com