Türkiye Sanal Havacılık Forumu

Abi benim suçum ne :(

Offline OMER YILDIZ

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 541651

    • Posts: 52
Xp11 kullanicisiyim, thyva ya başvurdum sağolsun yönetim ekibi onayladı ve test pilotu olarak uçuşlara başladım
Relasim ayarları açık,
1 saat evvel Son ucusumda (ltac-ltba) yakıttan tasarruf etmek adına ucakda bulunan yakıt üzerine yakıt almadım 4 ton yakıt vardı
Güzel bir şekilde kalkışı yaptım 05 approach a geldim son 2bin ft den itibaren acayip bir sol rüzgar başladı 300ft ye kadar manuele gecmedim 300ft ye gelince kontrolü aldim ve almamla beraber uçak pist hizasından 1-2 saniyede çıktı, mecburen pas geçtim, bu arada yakitimda 1 ton kaldı,
Yine 05e döndüm bu sefer autoland olsun yapamayacam ben dedim ve 50ft ye kadar da gayet güzel alcaldi 30ft den sonra tekerleri dan diye bin küsur fpm ile yere vurdu ve vfdr crash yazdi.
50ft den sonra yine pas gecmeliydim ama daha ne kadar pas gecebilirdimki zaten reserv yakiti kullanıyorum iyice panikledim pas gecmedim sonucundada böyle oldu.
İlk 10 ucusu tamamlama aşamasında ilk 2 ucusdada sıfır çektim,
Onerilerinize ihtiyacım var kaldı 8 uçuş  :(
Not: xplane kullanıcılarından yorum bekliyorum
« Last Edit: December 05, 2017, 17:44:10 by OMER YILDIZ »
Her hakkım saklıdır


Offline MERT AKCAKAYA

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 395394

    • Posts: 11
Ilk olarak 4 ton yakit vardi bende ekstra almadim üzerine demissin. Ankara Istanbul arasi 1 saat ucsan (ki su aralar yaklasik 130 kt rüzgar alacaksin kafadan) orta sinif mutli jet herhangi bir ucak 2 tondan az yakmaz o yolda. Indiginde minimum 2 ton yakit kalsin ki sizin fdr ne kadarda hata veriyor tam olarak bilmememle birlikte bizde (Saga VA) 2000kg limit. 3 kere pas gecsen sonra divert etsen gittigin limanda pas gecsen vs vs ancak o zaman revers yakitin bitsede olur (900kg dan az kalmasin). Yani senin en azindan 5500Kg yakit alman gerekirdi boeing 737-800 icin.

Rüzgar acayipti demissin. Rüzgarda yön degistirir hiz degistirir bir sürü sey olabilir. Tavsiyem 2500 ft sonrasi manuele gecip devam etmen. Zamanla rüzgara karsi ne sekilde tepki vermen gerektigini ögrenirsin. 1-2 sn de hizla localizerden uzaklasan ucagi yine sen 1-2 sn de localizere oturtmayi ögrenirsin. Autoland kismina gelirsek; rüzgari kontrol ettin ucaginin autoland limitleri icinde ise sorun olmaz. Hadi diyelim ki son ana kadar rüzgar sabitti ama 50 ft kala rüzgar gust atti... autoland devre disina gitti üstelik autopilotta devre disina gitti... Ordan sonrasi sana kaldi. Ister pas gec istersen indir. Simulasyondasin :)


Offline KEMAL EMRE ÖZTİRYAKİ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 399189

    • Posts: 1476
    • KEO
Mert hocam açıklamış ama teyit etmek gerekirse, en başta yola çıktığınız yakıt yanlış zaten. Size uçuş rezervasyonu yaptığınızda tahmini yakıt değerleri sunulur. Bu değerler 0 rüzgara göre hesaplanır. Dolayısıyla benim tavsiyem her zaman en az bu yakıtı almanız yönünde olur. Baktığınız rüzgar çok tersten esiyor, fazlasını bile alabilirsiniz. Tek pasla emergency deklare edecek seviyeye gelmemeniz gerekir.

Minimum fuel warning bizde 738 için 500 kg'dır. -1000 fpm haliyle gerçekte tekerlerin hasar görmesine hatta dikmelerin zarar görmesine neden olur. Dolayısıyla crash vermesi çok normal. Onun haricinde sink rateler, flaps 40 olup tekerin hala açılmamış olması (738 için flaps 15 ile birlikte tekerler açılır), iniş sırasında taxi lightın kapalı olması, touchdown sonrası en azından reverse idle bile kullanılmaması gibi farklı hatalarınız da var. Zaten her hata gerçek kriterlerdir. Dolayısıyla aldığınız bir hatayı internetten aratarak sonuçlara da ulaşabilirsiniz
Kemal Emre Oztiryaki
IVAO Supervisor
Development Operations Support
Webmaster - Turkey