Türkiye Sanal Havacılık Forumu

Simulatör pilotları gerçek uçak kullanabilir mi?

Offline HAKAN BAYAT

  • First Officer
  • *

  • IVAO ID: 215754

    • Posts: 943
Simulatör tecrübelerimiz acaba gerçek uçak uçurmamızı sağlar mı? Bu videoda işlemişler:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xKhnZ0UnGBE[/youtube]


Offline HILMI DURUOGLU

  • Administrator
  • *

  • IVAO ID: 474572

  • Discord ID: #2962

    • Posts: 866
Elbette güzel çalışma ancak bunu izleyipte insanlar kendini yanlış yönlendirmesin lütfen. Videoda görüldüğü kadar basit olmadığını çoğumuz biliyoruz.
Teker kesip yerçekimini hissedince hiçte öyle normal kalınmayacaktır. :) Hele ki son yaklaşmada komuta ilk uçan kişideyse.
Naçizane tahminim, uçuş yapan kişinin tek motorlu uçakla ilk uçuşu olmadığı yönünde.

Paylaşım için teşekkürler Hakan hocam.
Hilmi Duruoglu
Thyva Chief Operational Manager


Offline ARIF CAN DEMIR

  • Private Pilot
  • *

  • IVAO ID: 578285

    • Posts: 122
Elbette güzel çalışma ancak bunu izleyipte insanlar kendini yanlış yönlendirmesin lütfen. Videoda görüldüğü kadar basit olmadığını çoğumuz biliyoruz.
Teker kesip yerçekimini hissedince hiçte öyle normal kalınmayacaktır. :) Hele ki son yaklaşmada komuta ilk uçan kişideyse.
Naçizane tahminim, uçuş yapan kişinin tek motorlu uçakla ilk uçuşu olmadığı yönünde.

Paylaşım için teşekkürler Hakan hocam.
Hocam size %100 katılıyorum. 300 saatlik simülasyonda uçuş yaptım fakat 2 ay önce hayatımda ilk kez uçak seyahati yaptım ve o kalkıştaki g kuvvetini hissetmek inanın simülasyondan o kadar farklı ki.


Offline OZGUR KIRAZ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 359297

    • Posts: 2184
Bir video daha vardı. Deneyimli kaptan flap şu diyor, eleman da flap neredeydi diyordu. F5 - F8' e alışmış birisi için normal [emoji3]

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Özgür KİRAZ
THYVA Dispatch Assistant



Offline MAHMUT YALAZIOGLU

  • Pilot
  • *
  • C172-B738-B777

  • IVAO ID: 518462

    • Posts: 70
Bir dönem yabancı bir tv kanalında program yapan biri "How to fly a real Boeing 737-800 in one month!" başlığı ile bir program yaptı. 30 günlük hızlandırılmış bir eğitim aldı.JetairFly ile iki meydan arasında uçtu. Hatta touch and go yapmıştı. İzleyenler bilirler. İzlemeyenler için video linkini paylaşamıyorum, telif hakları dolayısıyla kaldırmışlar.
Çok eğlenceli bir videoydu.

i7 6700k Gigabyte Z170 Asus ROG Strix GTX1070 16 Gb HyperX 2400 mhz 240 Gb XTB SSD 2Tb HDD 32" LG LED


Offline MEHMET DİNÇ

  • Moderator
  • *

  • IVAO ID: 451040

    • Posts: 683
Bir dönem yabancı bir tv kanalında program yapan biri "How to fly a real Boeing 737-800 in one month!" başlığı ile bir program yaptı. 30 günlük hızlandırılmış bir eğitim aldı.JetairFly ile iki meydan arasında uçtu. Hatta touch and go yapmıştı. İzleyenler bilirler. İzlemeyenler için video linkini paylaşamıyorum, telif hakları dolayısıyla kaldırmışlar.
Çok eğlenceli bir videoydu.

Aynen
TUFLY Belçikaydı , Adam 2 Haftada PPL 1 Ayda Tip Eğitimini Bitiriyordu. Havacılık Şakaya veya ihmale gelecek bir konu değil. Burda Ne kadar Üst Rütbede de olsak en iyiside olsak, Gerçekte Hava taşıtının etkisi,agırlığı başka. yani kısaca, uçağa bindiğimizde " ulan kaptanlara bir şey olursa acaba benim inmeme izin verirlermi " gibi hayaller kurmayalım Arkadaşlar  ;D
Mehmet Dinc
Training Advisor  1- Turkey
IVAO HQ Pilot
International Virtual Aviation Organisation


Offline HAKAN BAYAT

  • First Officer
  • *

  • IVAO ID: 215754

    • Posts: 943
Elbette güzel çalışma ancak bunu izleyipte insanlar kendini yanlış yönlendirmesin lütfen. Videoda görüldüğü kadar basit olmadığını çoğumuz biliyoruz.
Teker kesip yerçekimini hissedince hiçte öyle normal kalınmayacaktır. :) Hele ki son yaklaşmada komuta ilk uçan kişideyse.
Naçizane tahminim, uçuş yapan kişinin tek motorlu uçakla ilk uçuşu olmadığı yönünde.

Paylaşım için teşekkürler Hakan hocam.

Rica ederim hocam, bizlerin hep hayalidir gerçekten uçmak ama tabii ki tecrübe etmeden, o popo hissini melekeleri kazanmadan çok zor bir iş.

Bir video daha vardı. Deneyimli kaptan flap şu diyor, eleman da flap neredeydi diyordu. F5 - F8' e alışmış birisi için normal [emoji3]
:)) :))


Offline BARIS CETE

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 254159

    • Posts: 1045
Teorik bilgi anlamında simülatörün bize kattığı değerler tartışılmaz bile bence, böyle bir bilgi birikimine bazı pilotlar bile sahip olmayabiliyor.

Pratik kısımda ise işler değişiyor "Seat of Pants" hissiyatının simülatörde olmayışı önemli bir eksiklik olabiliyor. Uçağın çöküşünü ya da kuvvetlerin etkisine göre bir sonraki hamlenin muhakemesini gerçek ortamda yapmak gerekiyor, Flare ya da Palye kısmında bunun önemi bir hayli artıyor, ya da dediğiniz gibi Flap toplarken ya da koyarken uçağın tepkisi ne olur, en basiti Rudderları çok aktif kullanmak gerektiği bile gerçeğin ayrı bir noktası olabiliyor.  :)
Barış ÇETE
254159
TR-TA3 - IVAO Turkey Training Advisor 3



Offline HASMET GUNGOR

  • Moderator
  • *

  • IVAO ID: 120235

    • Posts: 3483
    • http://www.thyva.com
Aslında Erim'in sayesin de  İFTC de bunu test ettik.
Kalkışta hemen hemen kimse sorun yaşamadı
auto pilot kullanımı, navigasyon, ifr yaklaşma ils oturma  problem yok.
Auto land, çoğu kimse başarılı şekilde yaptı.
İş manuel ve bozuk hava olunca , gerçek uçuş tecrübesi olmayanlar beceremedi.Zira lövye ve pedallar, + his  meleke işi, teorik olarak öğrenilmez.
Kısaca uçurursunuz ,yol bulursunuz. ama iniş ....
Hasmet Güngör



Offline OZGUR KIRAZ

  • Captain
  • *

  • IVAO ID: 359297

    • Posts: 2184
Sonuna kadar katılıyorum Haşmet hocam. Bizzat yaşadım bunu [emoji3]

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Özgür KİRAZ
THYVA Dispatch Assistant