FSX ilk kez tanıtıldığında da aynı şeyleri görmüştük. Hepimizi baştan çıkaran bir tanıtım filmleri ve vaatlerle hepimizi heyecanlandırdılar. Sonuç?
2006'daki FSX minimum sistem gereksinimlerini bir hatırlayalım:
CPU: 2.0 Ghz or higher (single core)
RAM: 2 GB RAM
GPU: DirectX®9 compliant video card or greater, 256 MB video RAM or higher, Shader Model 1.1 or higher (Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. Updates to your video and sound card drivers may be required)
DX: Version 9.0c
OS: Windows® XP Service Pack 2 or later https://systemanforderungen.com/
Store: 30 GB available space
Sadece bu imkanlar, simulatörü çalıştırmanızı, bakın çalıştırmanızı sağlıyordu...
Tanıtım filmi gerçekten müthiş. Ama:
1- Hangi sistem özellikleri ile 4K çözünürlükte bu kadar kaliteli görüntü elde edebildiler?
2- Son kullanıcının ortalama bilgisayar konfigürasyonları için ne vaad ediyor?
3- Gösterilen şehirler ve senaryolar, FSX'de olduğu gibi sadece belirli şehirlerde mi? Yoksa otogen yapısını komple baştan yapıp tüm dünya için aynı standartlarda otogen sistemi mi elde ettiler?
3.1 - Eğer tüm otogen sistemi değişmiş ve bizlerin hayalindeki o altyapı hazırlanmışsa, bunun son kullanıcıya bedeli ne olacak?
4- Simulasyon dünyasına nasıl bir fizik inşa ettiler? Kodlanan fizikler gerçeği ne kadar yansıtacak? FSX ve P3D gibi "oyun" kadar mı ciddiyet gösterdiler? Yoksa bir "mühendislik" uygulaması gibi yaklaşıp gerçekten hakkını verecek düzeyde matematik mi kodladılar?
5- Peki ya fiyat ne olacak? 3. parti desteği olacak mı? Eklentilerle birlikte simulasyon performansı ne olacak?
6- Peki FSX ile birlikte endüstriye veda edip, bizleri FSX'in berbat altyapısına mecbur bırakan Microsoft'a tekrar güvenip paramızı yatırmaya değer görecek miyiz?
Sorular çok fazla. Belirsizlik elbette normal. Ancak 1:30 dakikalık bir tanıtım filminden sonuca varıp gemileri yakmamak, şüphe ve temkinle yaklaşmak gerekiyor.