Türkiye Sanal Havacılık Forumu

Genel Konular => PREPAR 3D => Topic started by: ENGIN KARABACAK on March 15, 2017, 21:08:00

Title: DX 10 sorunu, yeryüzü textureleri görünmüyor.
Post by: ENGIN KARABACAK on March 15, 2017, 21:08:00
Merhabalar arkadaşlar, herkese keyifli uçuşlar dilerim;
Uzun zamandır işlerin yoğun gitmesi sebebiyle uçuşlara zaman ayıramıyordum, senelik izinde küçük bir boşluk yakaladım ve P3D v3 denemeye kalktım.
Ancak DX11 harici ekran kartlarının çalıştırmayacağını yazıyor forumlarda vs. Benim ekran kartım nvidia 9500 gt (artık biraz eskidi galiba) dx 11 desteklemiyor diyorlar ama onunda dxdiag ve ekran kartı menüsünde DX11.1 yazıyor kafam iyice karıştı.
Şimdi aklımdaki sorular şöyle;
P3D DX 10 ile çalışmaz mı?
9500 gt DX 11 desteklemiyorsa neden windows 10 dxdiag ve ekran kartı menüsü dx11.1 yazıyor?

Son olarak yeryüzü texturlerinin mavi görünmüyor olması dx 11 ile mi alakalı acaba, P3D forumlarda bununla alakalı oldugunu yazmışlar ama anlayamadım çözümü varmı?

Title: Re: DX 10 sorunu, yeryüzü textureleri görünmüyor.
Post by: ENGIN KARABACAK on March 22, 2017, 00:48:32
Facebook grubundaki arkadaşların yardımıyla sorun çözülmüştür. aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar olursa çözümü aşagıdaki gibidir iyi uçuşlar arkadaşlar...

(C:\ProgramData\Lockheed Martin\Prepar3D v3) --- Gir ve scenery.cfg içindeki [Area.001] şu şekilde düzenle: [Area.001]

Title=Default Terrain

Local=Scenery\World

Texture_ID=1

Layer=1

Active=TRUE

Required=TRUE