Türkiye Sanal Havacılık Forumu

P3D v3.0 ve DirectX 12

Offline CANER OKU

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 489566

    • Posts: 9
Merhaba arkadaşlar;

FSX Steam EDT kullanan biri olarak birkaç sorum var müsaadenizle:

1)P3D grafikleri v2 ile doğal grafik iyileştirmelerine sahip mi? İzlediğim videolarda eklenti olmadan da doku kalitesi yüksek gibi geldi.
2)Orbx Global satın almadım bekliyorum P3D için düşünüyorum ancak  P3D içi x64 versiyonuna ait bir bilgiye ulaşamadım. Versiyonlarına göre de ücret talep ediyor LM, dolayısıyla x64 desteği ile v3.0 olarak çıkma ihtimali nedir sizce konu hakkında duyumlar var mı?
3)Windows 10 ile gelecek ve sistemleri oldukça rahatlatacak olan DirectX 12 için P3D desteği-güncellemesi olur mu, acaba bu da versiyon olarak bize yansır mı  :))




Offline TARIK BERCIN

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 477546

    • Posts: 56
    • Aeolus Alliance
Hayırlı Bayramlar

DirectX 12 verziyon desteği maalesef yok. Ancak P3D nin iç sistemine girip PMDG, Aerosoft veya diğer eklentilerin gereksiz yere yediği frame lere karşı önlem alabilir, performansı en iyi ye getirebilirsiniz.(ORBX,AEROSOFT,REX gibi eklentilerle destekleyebilirsiniz)DirectX12 için FS programı baştan yazılması lazım o da maalesef çok vakit alınacak bir iş.



General Manager of Aeolus Alliance


Offline CANER OKU

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 489566

    • Posts: 9
Teşekkürler Tarık Hocam yine de şöyle bir soru işareti var: v2 full DirectX11 desteklerken (DX10 bile geçerli değil) v1 versiyonu DX9 destekli. v1 ile v2 arasında bir grafik farklılığı var mı? Öyleyse DX12 desteği ile de performans artırımı yapabilirler gibi.

http://www.prepar3d.com/product-overview/#system-requirements-v2


Offline TARIK BERCIN

  • Pilot
  • *

  • IVAO ID: 477546

    • Posts: 56
    • Aeolus Alliance
Evet V1 ile V2 arasında grafik farkı var yalnız P3D yi DirectX12 ye uygun hale getirmek için FS i tekrar baştan yazmak lazım. DirectX12 uyumlu hale gelseydi şuan Sceneryler cam gibi olurdu ve kat ve kat performansı artırırdı. Bir şekilde FSUIPC yi FS in içine entegre edebilselerdi, Microsoftun Update e açık bir duruma getirseydi (Train Simulator gibi) şuan FS daha başka bir konumda olabilirdi. Şuan FS i sil baştan yazan yerli yabancı arkadaşlarım var ama çok vakit ve para harcatıyor. Geçenlerde biri FS de mevcut Google Earth ı güncelleyip 7.1.5 e çıkarmayı başarmış. Sonuç daha gerçekçi yer şekilleri ve bir çok hatanın düzelmesini sağlamış. Ümitleri çok. ne kadar FS software geliştirici ve üreticileri sevindirmesede DirectX12 nin çok yakında uyumlu hale geleceğini düşünüyorum.


General Manager of Aeolus Alliance