Fırat abi merhaba,
Cevap yazmadan önce söylediklerini uygulayıp bir kaç defa test etmek istedim. Öncelikle şunu tespit ettim ki Anti-aliasing'in hem grafik kartından hem de P3D içerisinden açılmasının ne FPS üzerinde ne de alınan AA kalitesinde bir etkisi yok. Ancak durum şu ki Anti Aliasing'in P3D'den kapatılıp, grafik kartından açılması veya tam aksi durumda dikkate değer bir kararsızlık açığa çıkıyor. Bununla kastım, FPS dengesizliğinin yanı sıra GPU'ya binen yük. Çünkü GPU'ya iki taraf farklı şeyler yapmasını söylüyor -internetten araştırdığım kadarıyla-. Anti Aliasing konusunda her iki tarafı da aynı derecede (2x P3D - 2x GPU) açık tutmak, bir obje üzerinde GPU'nun iki kez aynı düzeyde (2x) Anti Aliasing işlemi uygulamasına neden oluyor. Bu da sonuç olarak GPU'nun iki katı zamanda AA üzerinde çalışmasına ve performansın düşmesine neden oluyor. Testlerim sonucunda en iyi ayarın, P3D üzerinden Anti-aliasing değerini 2x'e getirip, GPU üzerinden ayarlamayı "Uygulama kontrolünde/Uygulama ayarını geliştir" şeklinde bırakmak olduğunu fark ettim. FPS daha stabil, görüntü daha akışkan hale geldi. Anti-aliasing elbette FPS kaybettiren bir şey fakat bundan kaçış yok. Ya tırtıklı FS9 görünümünde uçacağız (ki altımızda HD dağlar, önümüzde REX bulutlar varken biraz komik oluyor) yada FPS'den biraz ödünç verip tırtıkları giderecek ve biraz da göz zevkimizi düşüneceğiz.
Elbette doğru ayarı bulmak size kalmış, deneyip test etmeli ve uygun AA ayarını bulmalısınız.
Çözünürlük konusuna gelince... Ekran çözünürlüğüm 1920x1080. Bu noktada 4096p texturelar kullanmak kesinlikle anlamsız ve havaya giden FPS anlamına geliyor. 1080p üzerinde bir "texture size" seçmemiz gerektiği kanısındayım. Bu nedenle "texture size" ayarlarımı High yani 2048p'ye getirdim. Elbette P3D ayarlarından bunu yapmak yeterli değil. Kullanıyorsanız, REX'e girip 2048p texture configini seçip tekrar temayı yüklemelisiniz. Aksi halde, 4096p olarak yüklediğiniz bulutları, simulator 2048p'de göstermeye çalışacaktır. Performans kaybı olur mu test etmedim, ama her şeyi birbirine senkronize ve uyumlu tutmakta fayda var diye düşünüyorum.
Ekran çözünürlüğünü 1366x768'e çekip, daha düşük çözünürlükte, daha fazla performans alma ihtimaliniz var. Ama bu fedakarlıktan elde edeceğiniz kazancın harcı borcunu koruyacağını sanmıyorum. Bu nedenle deneyip test etmedim bile. FHD olarak tutuyorum.
HDR Lightning hakkında söylebileceğim tek bir şey var. FPS düşüyor. Kimi 5, kimi 10, bulunduğunuz sahneye göre FPS üzerinde gözle görülür bir etkiye sahip. Ancak öte yandan, size daha gerçekçi bir ışık ortamı sunuyor. (ayarlarını doğru yaparsanız... aksi halde karanlık ve kasvetli bir ışığa merhaba diyorsunuz.
) Gerekli mi? Tamamen performansınıza ve kişisel tercihinize kalmış.
Kesin bilgiye ulaşamasam da sanırım ekranım VSync destekliyor. Çünkü bu ayarı kapatmam veya açık bırakmam arasında hiç bir fark göremedim. Eğer ekranınız uyumluysa, bence açık bırakın. Uyumlu değilse, zaten bence farkı göreceksinizdir diye düşünüyorum.
FPS'yi limitlendirmek veya unlimited bırakmak... tamamen size kalmış. Ben bu ayarı Unlimited'da bırakıyorum. Limitlemeniz küçük uçaklarda (Default, carenado vs) FPS stabilizasyonunu arttırıp, daha net bir FPS almanızı sağlasa da Airbus'da ciddi bir FPS düşüşüne neden oluyor.
Zaten ilk kurulumlardan bu yana tatmin edici bir FPS değeri alıyordum ancak hiç stabil değildi. Yaptığım son ayarlardan sonra daha stabil bir FPS elde edebildim. Tespitlerim elbette gördüklerim. İşin detayına henüz hakim değilim. Bu nedenle, burada yazdıklarımda tutarsızlık veya yanlışlık varsa lütfen belirtin.
Yeni şeyler keşfettikçe yazmaya çalışacağım.