WOAI hala açıki sadece paket sayısını minimize ettiler. IceAI trafik'den beklentim yüksekti ama pek birşey çıkmadı WOAI kadar. WOAI'nin performansını geçebilecek free bir paket şimdilik bende bilmiyorum. Bütün paketlerini saklıyorum gün olur yeniden AIlere dönüş yaparsam güncel uçuş planlarını WOAI'ninkilerle değiştirme şansım var tek tek BGL oldukları için.
AI trafiği, makinede performans düşüklüğüne yol açar özellikle FSX'de. FS9'da ortalama makinede %70-90 hatta %100 trafik yoğunluğunu kaldıraibliyorken, FSX'de genel ortalama %20-30 civarlarındadır. AI işi çok çetrefilli bir olay. Sadece AI trafik paketini yüklemekle bitmiyor, her bir bağımsız trafik paketi içindeki uçak başına yoğunluk oranı (bunu ancak gelişmiş kullanıcılar çözebilir), FS'in AI trafik yoğunluk oranınıda belirler. Bu yüzden "bütün ayarları açtım yada kıstım ama istediğim oranda trafik yok" şikayetinin temel sebebidir. Bunu yanı sıra bütün meydanlarda yeterli park yeri ve kesintisiz taksiyolu olduğundan emin olmak gerekir. Ücretli addonlarda böyle bir sorun yoksa da ücretsiz scenerylerin büyük kısmında bu sorun yaşanır O yüzden birde AFCAD yada AF2 dosyalarını takip etmek zorunda kalırsınız. Özellikle yeterli park yeri sorunu açısından çok önemlidir.
Radar Contact 4 kullanmayacaksınız, FS'in ATC'si bu konuda pek becerikli sayılmaz. AI seperator ve SmoothAI isimli programları öneririm. SmoothAI nin ATCye müdahale etme özelliği var. Hold ve vector verebiliyor en azından AI trafiğe veriyor.
AI trafikler hareket kabiliyeti açısından"uyuz"durlar o yüzdne FS9configurator veya varsa FSXde ayn işi yapacak küçük program ile AI uçakların pist içinde ve taksi yolundaki hızlarını arttırmalısınız yoksa epey beklersiniz.
AI trafik sayısnı (yoğuluğunu) arttırırsanız ne inebilir ne de kalkabilirsiniz yoğunluktan.
Bu arada WOAI candır
kolay yüklenir kolay güncellenir (eğer güncellendiyse o paket) ve kolayca kaldırılır.